דער מלבי”ם האָט געזען אַ ייִדן עסן חזיר, זאָגט ער צו אים:
— דו ביסט גרעסער פֿונעם רמב”ם: ער װײסט ניט דעם טעם פֿונעם איסור צו עסן חזיר און דו װײסט יאָ דעם טעם…
אין אַ שטעטל פֿון גרױס מחלוקת צװישן פּאַרטײען האָט דער רבֿ געדרשנט:
„אױף דרײַ זאַכן שטײט די װעלט, אױף דין, אמת און שלום‟, זאָגן די חכמים. די אַלע זאַכן פֿעלן דאָ. אױף װאָס זשע באַשטײט דאָס שטעטל? אַן אַנדער מין אמת — װאָס אײנער באַרעדט דעם צװײטן — אױף דעם אמת שטײט אונדזער שטעטל.
אַן אַנטיסעמיט האָט אַמאָל געפֿרעגט דעם מלבי”ם:
— ס’שטײט: פֿאַר אַ תּלמיד־חכם דאַרף מען אױפֿשטײן און פֿאַר אַ הונט זיך זעצן. װאָס טוט מען, אַז מ’באַגעגנט אַ רבֿ און אַ הונט?
— לאָמיר בײדע אַרױסגײן אין גאַס, װעלן מיר זען װי די מענטשן זײַנען זיך נוהג, — האָט דער גאָון געענטפֿערט.
121###. דער קלער פֿון אַ רבי
אַ חסיד איז אַמאָל געפֿאָרן צום קאַרלינער רבי. אױפֿן װעג האָט ער זיך אָפּגעשטעלט בײַם מתנגדישן גאון ר’ פּינחס מיכאל.
— װוּהין פֿאָרסטו? — פֿרעגט אים דער רבֿ.
— איך פֿאָר קײן קאַרלין צום רבין, — ענטפֿערט דער חסיד.
— און ביז קאַרלין געפֿינסטו ניט קײן רבי?
— איך בין אַ יודע־מחשבֿות, און װײס, אַז ס’איז ניטאָ.
— אױב דו ביסט אַ יודע־מחשבֿות, — פֿרעגט דער רבֿ, — טאָ זאָג זשע מיר, װאָס איך דענק איצטער?
— איר קלערט אָן (“שױתי ה’ לנגדי תּמיד”) גאָט.
— נײן, — לאַכט דער רבֿ,— וועגן דעם האָב איך ניט געקלערט.
— אָט טאַקע דערפֿאַר פֿאָרן מיר קײן קאַרלין, — איז געװען דער ענטפֿער פֿונעם חסיד.
The Yiddish Daily Forward welcomes reader comments in order to promote thoughtful discussion on issues of importance to the Jewish community. In the interest of maintaining a civil forum, The Yiddish Daily Forwardrequires that all commenters be appropriately respectful toward our writers, other commenters and the subjects of the articles. Vigorous debate and reasoned critique are welcome; name-calling and personal invective are not. While we generally do not seek to edit or actively moderate comments, our spam filter prevents most links and certain key words from being posted and The Yiddish Daily Forward reserves the right to remove comments for any reason.